باکوره

باکوره

باکوره، همان نوبرانۀ میوه‌هاست!
می‎خواهم نویسندگی را نوبر کنم ...

چند خط حسینیه 6

پنجشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۴۸ ب.ظ

امام حسین

ـ السلام علیک یا أباعبدالله

ـ امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: اگر غیبت کردى و خبرش به غیبت شده رسید، راهى نیست جز حلالیت خواستن از او، امّا اگر خبرش به او نرسید، از خداوند برایش طلب آمرزش کن. (+)

ـ شهید مطهری در کتاب «حماسه حسینی»، به‌شدت به این روضه که در میان برخی خطبا و مداحان رواج دارد تاخته است: شب‌های جمعه فاطمه، آید به دشت کربلا ... . متأسفانه باوجود بسیاری از روشنگری‌های علما، همچنان ناخالصی زیادی در مراسم‌های عزاداری به چشم می‌خورد و شنیده می‌شود.

نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است. قرار نیست تنها قشر خاصی بدان عمل کنند. همه مردم وظیفه دارند به این واجب اسلامی حیاتی عمل کنند. گاهی مردم سخنرانان و مداحان را باید مورد سؤال قرار دهند. تنها نباید به فکر ریختن اشک بود به هر قیمتی. باید با نهی از منکر از تغییر و انقلاب در ماهیت حرکت امام حسین علیه‌السلام پیشگیری کرد. این وظیفه، بر عهده همه مردم است.

ـ به خدا قسم، من خودم را بین بهشت و جهنم مخیر می‌بینم. والله بهشت را با هیچ‌چیز عوض نمی‌کنم، هرچند تکه‌تکه و سوزانده شوم.

بعد از این جمله بود که حرّ بن یزید ریاحی سوار بر اسب خویش به‌سوی حسین علیه‌السلام تاخت و مسیر زندگی خود را عوض کرد.

ما نیز مخیریم؛ حسین‌گونه بهشت را برگزینیم یا به سپاه جهنمیان درآییم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی