باکوره

باکوره

باکوره، همان نوبرانۀ میوه‌هاست!
می‎خواهم نویسندگی را نوبر کنم ...

آب بر آتش

پنجشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۷:۴۳ ب.ظ


چند سالی می‌شد که باهم دوست شده بودیم. هرچند از جهت سن، اختلاف پدر و فرزندی داشتیم، اما خوشرویی و مهربانی‌اش این فاصله را جبران می‌کرد. من هم احترام او را نگه می‌داشتم و از توصیه‌ها و صحبت‌هایش بهره‌مند می‌شدم.
می‌گفت:
           حقوق و عیدی‌ام را واریز کرده‌اند؛ حدود یک میلیون و دویست هزار تومان. همسرم به شهرستان رفته و به علت بیماری‌اش به مقداری از این پول احتیاج داشت. من هم کوتاهی نکردم و به حسابش واریز کردم. هزینه درمانش بر هزینه‌های ماهیانه اضافه شد و چنین شد که هنوز سال تمام نشده، اما جیبم در حال خشکیدن است.

همسرم تماس گرفته بود و از زمان رفتن من به شهرستان می‌پرسید. گفتمش که با این هزینه‌ها پولی برای سفر من نمانده. غیر از این باید به فکر هزینه بازگشت شما و دخترانم هم باشم!
نگرانی و ناراحتی را از کلامم و از پشت خط تلفن دریافت. جواب داد: خدا کریم است. هرچند جمله‌اش کوتاه بود و تکراری، اما برای من آبی روی آتش نگرانی‌هایم بود. به سرعت گذشته‌ام از ذهنم عبور کرد و با خود اندیشیدم که خداوند، تا الان روزی‌ام را رسانده و مرا شرمنده همسر و فرزندانم نکرده. از این به بعد هم از کرامتش کم نشده و حتما مرا در می‌یابد.
خدا را شکر کردم از این که چنین همسری نصیبم کرده است.
  • ۹۲/۱۲/۰۱
  • ۴۴۴ نمایش
  • محمد دهقانی زاده

قناعت

خانواده

همسرداری

خدا

خاطره

نظرات (۲)

مطلبتون این حدیث زیبا رو یادم آورد:

شخصى خدمت رسول خدا صلى الله علیه و آله عرض کرد: همسرى دارم که به هنگام ورود به خانه به استقبالم مى ‏آید و به هنگام خروج ‏بدرقه ‏ام می کند. هنگامى که مرا اندوهناک یافت در تسلیت من می گوید : اگردرباره رزق و روزى مى ‏اندیشى غصه نخور که خدا ضامن روزى است و اگر در امور آخرت مى ‏اندیشى خدا اندیشه و اهتمام ترا زیاده گرداند. پس ‏رسول خدا فرمود :

خداى را در این جهان عمال و کارگزارانى است و این ‏زن از عمال خدا می باشد ، چنین همسرى نصف اجر یک شهید را خواهدداشت.

وسائل الشیعة ج 14 ص 17


پاسخ:
دقیقا ...
این همسران، به تعبیر حاج آقا، کارگزاران خدایند. به نظر من چنین همسرانی گنجهای مخفی برای همسرشان و الگوهای گمشده برای جامعه هستند.
خوشا به این معرفت و قلب سلیم و خوشا به این ارتباط زلال همسرانه شان.
  وقتی دلها یکی باشد و روحها با هم پیوند خورده باشند اخم یکی ذائقه دیگری را تلخ کرده و لبخند کوچک رضایت بر لبانش قند در دل دیگری آب میکند....
دست به دست دادن عشق و ایمان آدمی را غوطه ور دریای قناعت و رضایت میکند. رضایتی که موجب میشود حضرت زهرا(س) هیچگاه در عمر پر برکتشان چیزی را از امیر المومنین نخواهند که توان محیا کردن آن را نداشته باشد....
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی