باکوره

باکوره

باکوره، همان نوبرانۀ میوه‌هاست!
می‎خواهم نویسندگی را نوبر کنم ...

فست فود نخورید ...!

شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۰۹ ب.ظ

فست فود

امروز به دیدن حاج آقا رفتم؛ مثل همیشه سرحال و سرزنده. کاش امکان دیدن حاج آقا در ابتدای هر روز فراهم بود. انرژی زایی ایشان فوق العاده است. بین مردم رایج است که چنین انسان‌هایی هیچ وقت پیر نمی‌شوند.

دیدار امروزمان هم مثل همیشه حداقل برای من پربار بود. یک هدیه هم گرفتم؛ یک نصیحت.

حاج آقا صاحب قلم اند و نصیحتشان هم در راستای تقویت قلم بود. توصیه کردند که برای رشد و بالندگی قلم، آثار رشید و بالنده را بخوانم، نه هر نوشته‌ای را. خواندن آثار فاخر برای اوج گرفتن قلم نه تنها مفید، بلکه لازم است.

این توصیه را زیاد شنیده بودم، اما هر گلی بویی دارد.

امشب که روی کلام ایشان می‌اندیشیدم، به یاد ذائقه انسان‌ها افتادم. وقتی انسان‌ها از این غذاهای بازاری و فست فود بی‌بهره بودند، بیماری‌های ناشناخته کمتر و فکرها، در سطح بالاتری جولان می‌یافت. با رسوخ این غذاهای نازل و کم خاصیت (و شاید بی‌خاصیت) جسم‌ها ضعیف‌تر و فکرها سطحی‌تر شده‌اند.

قلم برای برخی، از غذای جسم هم مهم‌تر است. از این رو مباد که فست فود خورش کنیم!

  • ۹۲/۰۹/۳۰
  • ۵۸۴ نمایش
  • محمد دهقانی زاده

علی اکبر مظاهری

نویسندگی

فست فود

کتاب

موعظه

خاطره

نظرات (۳)

  • علی اکبر مظاهری
  • قلمتان بالنده و اندیشه تان جولان دهنده بادا.
    پاسخ:
    سپاس بابت لطف همیشگی‌تان
  • شمیم یاس
  • سلام

    خوشبختم از آشنایی تون. وبلاگتون به دلم نشست! گرم هستید با اینکه خودتون میگید تازه کارید

    قلمتون هم قابل تحسینه امیدوارم روز به روز بهتر بشه به کمک حاج آقا.

    خوش به حالتون که هر چند وقت یه بار حاج آقا رو میبینید. اینقده دلم واسشون تنگ شده ....

    باز بهتون سر میزنم

    پاسخ:
    تشکر فراوان از لطف و نظر شما ...
  • محمدحسین
  • با سلام
    بنده هم به شما بابت این وبلاگ جدید تبریک گفته و ارزوی موفقیت زیاد برایتان میکنم .
    منظور از حاج آقا چه کسی هست ( استاد مضاهری)؟
    پاسخ:
    بله، استاد علی اکبر مظاهری اصفهانی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی